schmits.reismee.nl

Zondag (rustdag)

Door onze sateliet ontvanger konden we de H.Mis volgen vanuit Portugal (Wereld Jongeren Dagen) de Paus ging voor in deze mis. Anderhalf miljoen jongeren zijn in Lissabon en alles is perfect verlopen, voetbalsupporters kunnen hier nog een voorbeeld aan nemen.

Na de mis zijn we aan de schoonmaaktaken begonnen, WC leeggemaakt, water gevuld, alles aangeveegd en gedouchte (zeer belangrijk haha) daarna ( het weer was weer prima) naar het zwembad om de Huid (....) maar weer eens te activeren, dus lekker bruin bakken en Yvonne heeft de nodige kilo's er weer af gesport tijdens de aqua bootcamp. Na een paar uur betrekt het toch weer en bewolking dreigt weer roet in het eten te gooien, we gaan weer terug naar de caravan. We steken de BBQ aan en Yvonne bereid carpaccio. De voorspelling was dat er een klein miezeltje zou vallen 0.2 milimeter maar deze statistiek klopt voor geen kant wij schatten zelf de neeslag op 60 centimeter zoveel regen komt er naar beneden. Maar plots rond een uur half acht staat de zon weer aan de hemel en is het droog. Gelukkig zaten we met de BBQ onder ons luifeltje en konden we ondanks de stortvloed toch nog genieten van de lekkere hapjes.

We gaan na dit verhaaltje opgestuurd te hebben lekker naar binnen en nemen nog een bakje koffie, in het restaurant zijn de kindertjes al weer druk bezig met de ketchup song, wij gaan nog even TV kijken........