schmits.reismee.nl

Verandering van het reisplan

We vertrekken om 09.30 uur uit Bernau, de Transit Camping, het 23 graden, we hebben nog 230 kilometer voor de boeg om Villach te bereiken.

10.30 uur, wijziging reisplannen, we besluiten door te rijden naar Trieste i.p.v. Villach, immers we hadden de Villacher Kirchtag al eens meegemaakt en vanuit Trieste kunnen we ook een uitstapje maken naar Villach :)

Tijdens onze rit naar de grens van Oostenrijk hebben we heel veel File en daardoor de grote kuddes herten te zien langs de rijksweg in het weiland. Om 11.30 uur kopen we het vignet en nemen meteen maar voor twee maanden, dit gaat tegenwoordig digitaal, dus geen sticker meer op het raam. Om 13.00 uur beginnen we aan de Felber Taurn bahn en moeten ook tol betalen, we komen door Karinthie en langs Villach. Het is inmiddels 27 graden en vol op zon, wer zien de Faakersee, Ossiachersee en Burcht Hogh Osterwitz. Om 14.30 uur via Tarvisio gaan we de grens over naar Italie met als doel Triest. We rijden door de Adriatische Alpen tunnel in tunnel uit heeeel veel tunnels maar uiteindelijk richting de kust geen regen meer maar heerlijk zonning mediterraan weer. We rijden langs beboste berghellingen en wijngaarden en zonnebloem velden. Het weer wordt steeds mooier en we tikken al 30 graden aan. Na een belletje door Yvonne met de 4 sterren camping Belvedere zijn we van harte welkom op deze camping en arriveren om 17.00.

Na de gebruikelijke formaliteiten mogen we zelf een plekje uitzoeken en besluiten aan zee te gaan staan. Na nog even bij de strandbar te zijn gaan kijken en natuurlijk een drankje, zijn we richting restaurant gegaan om de maag te verwennen.

De camping is heel groot in een pijnboom bos en ligt aan zee. Er is een restaurant, 2 zwembaden, een privestrand met strandwacht en strandbar, een supermarkt, sportvelden, elke dag animatie tot laat in de avond. Het sanitair is groot en heerlijk schoon. Het lijkt wel een dorp zo groot is de camping. We hebben een ruime plek direct aan zee, alleen slechts 3 ampere stroom, het koffie apparaat doet het niet helaas, en de sateliet ontvanger krijgen we ook niet aan de praat. 's-Avonds hebben we het restaurant opgezocht, en genoten van schnitsel en spaghetti met fruit de mere, de avond animatie ter plekke bracht ons terug in de tijd toen de kinderen nog klein waren en enigzins deemoedig en met heimwee naar die tijd zaten we te genieten van de ketchup song etc.

Ook de sikades in de bomen zijn weer aanwezig en maken een lawaai van jewelste.

Devoney

Ahhh mooie tijd was dat ja