schmits.reismee.nl

Dagje Cochem E.O.

Opgestaan met motregen en 18 graden, na het ontbijt langs de receptie (Nederlandse meisjes, stagiaires) die ons tips hebben gegeven om ons bezoek aan Cochem te veraangenamen.

Richting Cochem gereden en onderweg het pontje naar Beilstein gevaren met auto en al de Moezel over. Koffie met wat lekkers, dat was ook de tip van de meisjes bij de receptie. In Beilstein hebben we de vakwerkhuisjes en de Burcht van de Kapucijners uit 1318 bekeken. Yvonne heeft een nieuwe blauwe vakantie armband gekregen en steunt hiermee ook het goede doel.

Hierna naar Cochem gereden en lekker aan het slenteren langs winkels, wijnkelders en barretjes. Proeverij gedaan en Moezelwijntjes aangeschaft. Einde van de dag afgesloten natuurlijk met een Wienerschnitzel en goulaschsuppe, wat goed past bij het druilerege weer.

Na het eten hebben we op de terugweg naar de camping de wijngaarden bezocht en een paar wijnhuizen, na het e.e.a. lekker geproefd te hebben ook 2 dozen echte riesling wijn gekocht en met een voldaan gevoel terug naar de caravan gereden. Uiteraard de dag afgesloten met een heerlijk diner, schol en koteletjes. Onderweg nog de wijnkoningin Jennifer 1 tegengekomen (haha) het huis van ..... Na aankomst bij de caravan een rondje camping gedaan waar we bij de caravan visite kregen van een familie beverratten.

John en Yvonne Schmits

Wat een leuk verhaal

Devoney

Wat leuk dat jullie al zo snel visite kregen?